Olumlama Yaparken Dikkat Etmemiz Gerekenler !

Herkese merhabalar🙃 Daha önce olumlama ile ilgili bir yazı yazmıştım. Benim sevdiğim ve günlük olarak yaptığım bir kişisel gelişim egzersizi. Olumlama ile ilgili bundan sonra bloga ancak olumlama kartı eklerim arada diye düşünüyordum. Yazıya gelen bir yorumla birlikte tekrar düşündüm🤔. Aslında bende ilk olumlama yapmaya başladığım zaman bazı noktalarla ilgili minik detayları atlıyormuşum. Uzunca bir süre olumlama yaptığımı zannederek hala negatifi ya da uzak hedefleri zihnime gönderip durmuştum. Bende yapılabilecek ufak hataları yazmak istedim. Umarım beğenirsiniz. Ha bu arada merak edip okumak isteyen olursa ilk yazımın linki. Bu yazıda tekrar olumlama nedir açıklamasını yapmayacağım.

Gelelim olumlama yaparken dikkat etmemiz gerekenlere;

1) Olumlama cümlenizi 'istiyorum' ile bitirmekten kaçının.
istiyorum içeren cümleleri istemekle kalabilirsiniz. Evreni onay veren gibi düşünün. Onun yerine sahibim, hak ediyorum, -ebilirim, niyet ediyorum, başlıyorum, başarıyorum gibi kalıplarla bitirebilirsiniz.

2) Yapmak için yapmayın. Evet başlarda siz olumlama yaparken egonuz bir köşeden konuşacak belki inanmayacak. Lakin olumlama yaparken hissetmeniz çok önemli sırf cümleleri kurayım da içimde hiç inanmıyor ama olsun 40 kere söyledim olur diye düşünmeyin. Her seferinde söylediğiniz yeni cümleye inanmaya çalışın. Mümkün olduğunca zihninizden gelen sese kulak vermeyin. Bir süre sonra egoda yeni düşünce sistemine alışacak hatta olumlamanız için size destek verecek.

3) Hemen vazgeçmeyin. 2-3 gün yaptıktan sonra amaan daha çok mu uğraşacağım bir şey olduğu yok zaten düşüncesiyle vazgeçmeyin. Ben bunun için internette sıklıkla rastladığım bir resmi paylaşmak istiyorum. Benim kuracağım bir sürü cümleden daha iyi açıklayacağını düşünüyorum.

4) Olumlamanız net olsun. Belirsizlikler olmasın. Yani cümlenizi herkes aynı şekilde anlamalı.

5) Cümlenin öznesi ben olsun. Başkasının yerine olumlama yapamassınız. İnsanlar beni sevsin yerine Ben sevilmeyi hak ediyorum deyin. 

6) Geçmiş ya da gelecek zamanda olumlama yapmayın. Geniş ya da şimdiki zamanda cümleleriniz olsun. Ben zengin olacağım yerine Zengin olmayı seçiyorum olabilir. Gelecek zaman geniş bir tanımdır evren için en uygun zaman şu andır.

7) İstiyorum kadar tehlikeli bir de istemiyorum var. Parasız kalmak istemiyorum. Hasta olmak istemiyorum./ Sağlıklıyım, Para hayatıma akıyor.

8.) Son olarak olumlamalarınızla hayat tarzınız birbirinin tam zıddı olmasın. Her gün 10 dakika olumlama yaparken 1,5 saat arkadaşınızın maddi sıkıntılarını dinleyip birde ona hak veriyorsanız. Evrene giden sinyalinizi siz benden iyi anladınız bence. Aaaa bu kızda iyice abarttı arkadaşlarımızı da istemiyor. 😀 Konuyu değiştirebilirsiniz. İlla anlatacak mı en azından bende de öyle diye negatifi pekiştirmeyebilirsiniz. Zaten siz parasızlığını dinleyince onun hayatı kurtulmayacak bari sizin parasızlık kodunuz pekişmesin 😉. 

Hiçbir şeyi atlamamaya çalıştım umarım gene sonradan aklıma gelipte 3. olumlama yazımı yazmam. Olumlama yapan herkese şifa olsun.

SEVGİLER

2. resim internetten alıntıdır.

16 yorum:

  1. Face de çok görüyorum olumlama diye. İlk önce olumlama yazını okudum. Ben buyum.işte dedim. Çevremde olumsuz cümle kuranlara tahammül edemiyorum. Pozitif olmak yaşam moddom diyebilirim. Hep çevremi evrene pozitif enerji gönderin diye uyarmışımdır. Çünkü kötü bir olay yaşadım ve bunu başıma ben çağırdım. Gerçekten oldu. O günden beri hep pozitif düşünüyorum. Her zaman olmasa da genelde böyleyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende her şeye iyi yönünden bakmaya çalışırım. Bunu alışkanlık haline getirmek biraz zaman aldı kabul ama rutilerim arasına girdiği andan itibaren negatif arkadaşlar daha bi dikkat çekiyor☺

      Sil
  2. Güzel hatırlatmalar. Sabahları erken kalkarım. Sessizlikte dua ederim. Galiba en çok sağlık istiyorum. Elbette hayat kalitesinin düşmeyeceği kadar refahlık.

    Okuduğuma sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla çok güzel bir alışkanlık ben alışkanlık haline getirene kadar kafamın içinde bir sürü yapma diyen sesle savaş vermistim😊

      Sil
  3. işe yarıyor mu ya bu olumlamalar?
    deneyesim var ama üşeniyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sırf işe yarasın diye yaparsak pek sanmıyorum. İnanmak işin önemli bir kısmı bence. Ben tam tersine çok inandığım konularda olumlama yapmaya üşenirim mesela:) Denemeye değer diyebilirim. Bende işe yaradığı konularda oldu, hala üzerinde çalıştığım konularda var, şimdilik hiç buralara bulaşmamayım dediklerimde sizinki nasıl olacak acaba 😊

      Sil
  4. çok ilgimi çekti, güzel sonuçları hakediyorum, deneyeceğim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönlündeki seninle olsun inşallah 😊

      Sil
  5. güzel yazmışsın. demek kelimeler önemli he :) yaptım yapıyorum diycez :)




    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyin biraz daha farklı çalışıyor istiyorum bizi sürekli istekte tutuyor mesela. şimdiki zamanlı fiillere zaten sahipmişiz gibi davranıp uygun titreşimi daha hızlı yayıyor.

      Sil
  6. Blogunuzu okumaktan keyif aldım ve yeni bilgiler edindim, elinize yüreğinize sağlık, artık takipteyim. Bize de bekeleriz,
    http://hedefbodrum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz bende size hemen uğruyorum 😊

      Sil
  7. son yazıma bi baksan yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen bakayım yeni bir dizi mi yoksa film mi ben bir heyecan bir heyecan 😊

      Sil