Jurassic World: Yıkılmış Krallık

Herkese merhabalar 😀
Uzun zamandır vizyonda olan ve benim ancak geçen hafta vakit ayırabildiğim Yıkılmış Krallık filmi ile ilgili söyleyeceklerim var. Öncelikle belirtmem gerekiyor ki ben aksiyon ve grafikle desteklenen ve teknoloji konusunu içinde barındıran filmleri izlemeyi çok seviyorum. Bu sebeple fragmanı izledikten sonra bu filme gideceğim kesindi. Ve filme gitmeden önce izleyenlerin yorumlarını okumadım. Daha vizyona girmeden önce başka bir filmin başında reklam şeklinde fragmanı izlemiş giderim diye planlamıştım.


           Filme gitmeden önce beklentim bir tık daha yüksekti diyebilirim. Daha duygusal bir çizgide gideceğini düşünmüştüm. Hikayenin daha derin olacağını falan beklemiştim. Genel olarak bence gidilebilir bir film olsada eksikleri vardı. Bana göre eksikleri; Geliştirilmiş dinazorun hikaye kısmı daha derin anlatılabilirdi. Bakıcı ve dinazor arasındaki bağ daha fazla gösterilebilirdi. Artıları; Grafik kalitesi, ses efektleri açısından oldukça güzel bir film. Nadiren yapay göründüğü olsa da oldukça gerçekçi yapılmış efektler izledim. Özellikle bu tip filmler izlemeyi seviyorsanız gönül rahatlığıyla tavsiye ederim. Ayrıca mümkünse 4DX olarak gitmelisiniz ben çok keyif aldım. Özetle eleştirdiğim yerleri olsa da gidilebilir bir filmdi bence. Güzel vakit geçirdim.

                             Sevgiler.

Not: resimler internetten alıntıdır.

ORDAN BURDAN

Herkese merhabalar😊
Yoğun bir senenin ardından tekrar yazmak garip bir duygu. Hatta ne yazacağımı bile bilemedim. Çok uzun zamandır kendime hedefler koymuş internetle arama mesafe koyma kararı almıştım. Koyduğum hedeflerin büyük bir kısmını gerçekleştirdiğim için çok mutluyum. Benimde biraz tatile ve ara vermeye ihtiyacım olduğuna karar verip ara verme kararı aldım.

       2017 eylülden bu yana öğrencilik, öğretmenlik, kendi kendinin diyetisyeni olma, kendi kendinin spor antrenörü olma gibi bir çok misyon yüklendim. Herbirinde başarı yüzdelerim farklı ama en önemlisi hepsini yaparken de şimdide bu işlerden keyif aldım. İnsan kendine sınırlar koyup sonra koyduğu sınırlar yüzünden mutsuzluk yaşıyor. Bahsettiğim mutsuzluk illa ağır depresyona kadar varan türden olmak zorunda değil. Yüzümüze yapışan hüzün ya da buruklukta aynı şey bence. Aldığım kilolar ve kariyer planımın istediğim yönde gitmemesi sebebiyle üzerime yapışan bir burukluk varmış bende şimdi şimdi anlıyorum. İlla her şeyin dört dörtlük olmasına gerek yok gerekli çabayı gösterdiğimize inandığımız anda iç huzurla birlikte gelen mutluluk hali yaşadığım 10 aylık bir serüven oldu benim için.

        Özet geçmek gerekirse toplamda 12 kg verdim. Ben oldukça kısa boylu bir insanım ve fazla kilomda 16 kg idi. Bunu özellikle yazmak istedim. Daha uzun boylu insanlardan ne var ki daha kısa sürede de verilir tepkisi aldığım için detay kısmını geçmek istedim. Uzun zamandır girmek istediğim üniversitenin master programından özel öğrenci olarak ders aldım eylülde o okulun öğrencisi olmayı hedefliyorum kısmetse😊. Gene 2 senedir sadece özel ders veriyor ve öğretmenlik mesleğini sınıf eşliğinde yapmıyordum. Bu sene bir okulda ara sınıf dersleri dahil bir sürü sınıf dersine girdim. Öğretmenlik en zor mesleklerden biri ama birinin hayatına dokunmuş olma hissi bence harika. Hala realiteye geçmemiş olsa da evlenme fikrine kafamda hazırım artık. Bu seneyi evlilik planlarıyla geçirmek istedim. Hem ders hemde ilgilendiğim alanlarla ilgili oldukça fazla sayıda kitap okudum. 

             Uzun uzun yazıp okuma hevesinizi kaçırmak istemedim. Merak ettiğiniz detay vermemi istediğiniz bir konu olursa belki onunla ilgili yazarım. Belkide eskiden olduğu gibi sadece ilgi alanlarımdan olan bir konu seçer yazarım. Ben buralarda yokken sizler neler yaptınız nasılsınız. Yorum kısmına yazmak isterseniz ben okumaktan çok keyif alıyor olacağım😊. Herkese kucak dolusu sevgiler😊.

Sevgililer Günü için dev hizmet! Her ilişkiye uygun birbirinden farklı hediye önerisi

Evet, yine o malum tarih yaklaştı. Belki uzun zamandır evlisiniz, “Artık Sevgililer Günü mü kaldı bize?” diyorsunuz. Belki uzatmalı sevgilisiniz, her 14 Şubat geldiğinde ne alacağınızı kara kara düşünüyorsunuz. Belki yeni bir sevgili yaptınız, heyecandan ne alacağınızı bilemiyorsunuz. Belki de bu günü evinizde tüylü, minik dostlarınızla geçirecek ve “En güzel sevgi bu!” diyorsunuz. O da mı değil? E, o zaman neden kendi kendinize hediye almıyorsunuz? Tamam, merak etmeyin; bu listede hepinizi düşündük.


 
- İlişkiyi heyecanlandırmak için baştan çıkarıcı bir koku alın. Kokular hafızada yer bırakır ve her yeni koku bambaşka hatıralar yaratır. Hazır kış ayındayken baskın ve egzotik kokuları tercih edebilirsiniz. 

Kadın parfüm önerimiz için tıklayın! 

Erkek parfüm önerimiz için tıklayın! 

- İlişkinizin başladığına dair sosyal medyada boy boy fotoğraflarınızı sergilediniz büyük ihtimalle. Ama unutmayın, geleneksel fotoğraf albümünün anlamı her zaman çok başkadır. O nedenle, HP Sprocket kırmızı fotoğraf yazıcısı sevgililer günü için çok keyifli bir hediye olacaktır.  HP Fotoğraf yazıcısı için tıklayın!
 

- Bu önerimiz ise beylere. Her zaman geç kalmasına sebebiyet verdiği için söylendiğiniz eşinizin makyaj setini yenileyerek şaşkınlık yaratmaya ne dersiniz? Kadınlar kozmetik ürünlere bayılır, biliyorsunuz.  Kozmetik ürünleri için tıklayın!

Her Pazartesi beraber spor yapmaya niyetleniyor ama ilişkideki bir taraf planları bozuyorsa, şahane bir fikrimiz var. Motivasyonu yükseltecek bir akıllı bileklik! Fiziksel aktiviteleri detaylı bir şekilde takip etmeye olanak tanıyan bu bilekliklerle spordan kaçmak yok, sağlıklı hayata hemen başlamak var. Akıllı Bileklikler için tıklayın!

- Romantiklik önemli. Karşınızdakine ince bir ruhu ve ince zevklere sahip biri olduğunuzu göstermek için en iyi gün, bugün! Hediye edeceğiniz retro bir plakçalarla eski plakları dinleyip, romantik bir akşam geçirebilirsiniz. Retro plakçalarlar için tıklayın!

Bir boomads advertorial içeriğidir.

Çift Fonksiyonlu Derin Dondurucu

                                                       

İlk önce çift fonksiyonlu derin dondurucunun ne demek olduğu ile başlayalım, zira ilk duyduğumda ne anlama geldiğini ben de anlayamamıştım. Klasik derin dondurucular sadece “derin dondurma” yapıyor, yani içlerindeki tüm gıda ve besinleri -16 / -24 arasındaki bir sıcaklıkta depoluyor. Bunun avantajı, bu sıcaklıkta hemen tüm besinlerin kullanım ömürlerinin son derece uzun olması. Yani yazın dondurduğunuz bir gıdayı, kışın ilk günkü tazeliği ile tüketebiliyorsunuz. Ancak derin dondurma uzun süreli bir çözüm ve kısa sürede tüketmeniz gereken gıdalar için yeterince pratik değil. Aynı şekilde, su oranı yüksek besinler (karpuz, üzüm, vs.) derin dondurma işlemi için pek uygun değil, zira içlerindeki su kristalleşiyor ve gıdanın lezzeti bundan etkileniyor. Bu türden gıdalar için derin dondurucu değil, “soğutucu” kullanmak gerekiyor.

İşte çift fonksiyonlu derin dondurucu modelleri, tam olarak bu işe yarıyor. İstediğiniz zaman soğutma, istediğiniz zaman da derin dondurma yapıyorlar. Bu yüzden, kelimenin tam anlamıyla her besin türü ve her depolama amacı için uygunlar. Ancak, piyasada kaliteli bir çift fonksiyonlu derin dondurucu modeli bulmak oldukça zor. İşte bu nedenle uzun araştırmalardan sonra Uğur Soğutma’ya ait UED 7246 DTK modelinde karar kıldım. Uğur Soğutma’nın bu sektörde 60 yılı aşkın bir deneyimi var ve gerçeği söylemek gerekirse, kayda değer bir rakibi de bulunmuyor. Nitekim UED 7246 DTK’yı birkaç aydan bu yana kullanıyorum ve son derece memnun kaldığımı rahatlıkla söyleyebilirim.

Her şeyden önce, bu bir dikey derin dondurucu model. Yani görünüm ve kullanım olarak klasik buzdolaplarına benziyor. 261 litre brüt iç hacmi var ve en kalabalık aileler için bile fazlasıyla yeterli. Derin dondurma, soğutma ve sıfır derecede saklama özellikleri bulunuyor. Besinlerinizi kullanılan moda göre +3 / -24 sıcaklık aralığında depolayabiliyorsunuz. No frost özelliğine sahip olan çift fonksiyonlu derin dondurucu, aynı zamanda A+ enerji sınıfına ait, yani çok az elektrik harcıyor. Ön kapağı üzerinde bir LED ekran var ve tüm ayarları (kapağını açmaya gerek kalmadan) bu ekranı kullanarak yapabiliyorsunuz. Ben Uğur Soğutma’nın çevrimiçi mağazasını kullanarak satın aldım (https://satis.ugur.com.tr/) ancak Türkiye çapındaki bayilerden de alabilirsiniz. Bir derin dondurucu almaya niyetliyseniz, çift fonksiyonlu bu modele muhakkak bir göz atmanızı öneriyorum, kesinlikle pişman olmazsınız.

Bir boomads advertorial içeriğidir.

Dört Anlaşma


Resim inernetten alıntıdır

Neden Televizyon Seyretmiyormuşum


Güzel bir pazartesinden herkese merhabalar 😊
Küçüklükten beri sebebini bilmediğim bir şekilde televizyonla aram yoktur. Hatırlamadığım yaşlarımda oyuncaklarımla ilgilenir oyun oynarmışım (bu bilgi annemden). Hatırladığım yaşlarımda babamla uğraşarak akşamları geçirirdim. Ya da matematikle ilgilenirdim. Matematiği ders, görev, zorundalık görmediğim için hep ilgilendim kendisiyle. Lise üniversite dönemlerinde zaten sınav hazırlıkları arkadaşlarla dışarı çıkmalar derken gene televizyonla aramızda seviyeli bir uzaklık oldu. 😊 Tabi ki asla izlemedim diyemem. Aile izlerken 10 dakika bakmalar falan illaki oluyor. Son 2 yıldır youtubeden ilgimi çeken videoları izlemek gibi bir hobim oluştu. İzlediklerine göre öneriler verir youtube. Zaten bunu hepiniz biliyorsunuzdur. Yakın zamanda bana Bülent Ersoy Banu Alkan kavgası gibi bir şey önerdi. Hemen atlayıp izlemedim ama inatla önermeye devam edince tıkladım ne olabilir ki diye düşünüyor insan. Sonuçta kulvarları farklı birisi büyük bir sanatçı hatta diva ünvanını bile almış ötekini eminim beğenenler vardır. Benim fikrimce yeşilçamda çektiği tüm filmlerde aynı oynayan bir oyuncu. Neyse konuyu dağıttım. İzlemeden önce yorumları okudum. Kimi Banu hanımı kimi Bülent hanımı kimide benim gibi televizyon için ne hallere düştüklerini yorumlamış. İzledikten sonra anladığım kadarıyla dünya güzellerim adında bir program çekiliyormuş. Bülent Ersoy, Safiye Soyman, Banu Alkan ve Burcu Esmersoy bu programla hindistanı geziyormuş. İzlediklerim beni dehşete sürükledi desem abartmış olmam. Bülent Ersoy ve Banu Alkan arasındaki diyaloglarda neler var neler. Marka merakı, özentilik, kendini acındırma, benim param seninkini döver hatta öncesinde kim kiminle beraberdi konusu. Beyfendinin Banu Alkana sağladığı imkanla vs vs. Bunlarda sadece birini karşımızda biri yapsa yerin dibine girer. O kişiyle iletişime geçmemenin yolunu ararız. Bu ünlü hanımlar gayet tüm Türkiye önünde yapıyorlar. Ertesi günde çekimlere devam edip yeni bölüm çekiyorlar yüz yüze bakıyorlar. Hadi ünlü olmayanların reyting uğruna evlenme programlarında sabah kuşağı programlarında itibar düşünmeden yapmalarına bizi zorla alıştırdılar. Ama bunlar ünlü zaten sebep ne. İnsan kendini neden böyle duruma düşürür pesss diyorum. Her geçen gün bir level atlayan televizyon yapımcıları daha ne kadar çığrından çıkacak acaba. Neden izlemediğimi anladığım ve kararımı tasdiklediğim bir deneyim oldu benim için. Umarım insanlar bu tip programları izlemeyi azaltır ve bunlar bir tık azalır.( olmayacağını bile bile diledi 😊).

Pazar Sohbeti


Herkese Merhabalar ✋
Sessiz sedasız pazarıma sizleri ortak etmek istedim. Okuyarak bana katılan herkese teşekkür ederim. Günüm benle başbaşa geçiyor. Kendini dinlemek hem çok büyük bir lüks hem de yalnızlık hissinin getirileriyle birlikte buruk. Ortalama 2 ay önce insülin direnci teşhisim konulduğundan beri belirli bir yeme içme düzeni ve yaşam planına geçim. Bugünde aynı plana sadık kalarak yedim. Kahve saatimi aksatmadım tabiki.☺ Laf aramızda  2 ayda 9 kilo verdim. Bir karara bakıyormuş. Bilgi olarak bildiğim şeyi uygulama olarak görmek çok keyifli. Hedefe doğru ilerliyorum kim tutar beni. Dünya gaz verme şampiyonu gibiyim valla. :) Uzun zamandır çok sevdiğim kitap okuma alışkanlığım bitti. Bu aralar böyle gidecek herhalde canı sağolsun napalım. Yeni yaşam tarzımla hayatıma giren plates var birde. Kendisi tartışmasız çok büyük nimet ama ben kadar esnek olmayan (bağdaş dahi kuramayan) birisi için başlaması sancılı oldu . Gerçi  ara ara vucudum yok canım bu sana göre değil deyip ağrıyor. Bu alışkanlığı da kazanırım ben istersem yaparım (insan isterse yapar). Yıllar sonra ilk defa sevgilimle problemim var. Aşacağımıza inanıyorum umarım öyle de olur. Hayatımın her alanında uyarı alıp kendini toparla sinyallerini gördüğüm bir dönem geçiriyorum diye düşünüyorum. Hayat derslerimi alıp derslerime çalışacağım. ☺ Günüm ve gününüz güzel olsun. Huzur dolu anlar yaşamak dileğiyle.
Sevgiler