Güç Duruşu (Power Pause)


Geçmişin güvenli bölgesini geleceğin olanaklarına tercih etmek. Bu kitapta beni en etkileyen söz diyebilirim. Kitabı ne zaman satın aldım hatırlamıyorum. Bir belki iki sene öncedir. Çok ince bir kitap olduğu için alır almaz okumuştum. Her zaman olduğu gibi ilerde denenmek üzere nur topu gibi bir tekniğim olmuş oldu 😂.
Ha bugün denerim ha yarın derken uzun zaman sonra bu pazar yeni çıkan kitaplara bakarken önerilenler arasından gene karşıma çıktı. Bende tekrar okumaya karar verdim.

95 sayfa olunca bir çırpıda okumakta kolay oldu. Dili için akıcı diyebilirim. Beni etkiledi ama ölüp bitmedim. Bu yazarla tanışmamın sebebi Darel Rutherford, Çözüm Olmak kitabında buradaki ''Güç Duruşu'' tekniği için bir bölüm ayırmıştı. Büyük bir övgüyle bahsedip hakkında 4-5 sayfa yazınca bende kitabı okumaya karar vermiştim. Biraz araştırınca şöyle bilgilere rastladım. Orjinal dildeki kitap baya kalın. Yazar kendi sitesinde zaman zaman workshoplar veriyor. Yere göğe sığdıramayan yorumlarda gördüm. Seminer için ödediği paraya bin pişman olanda. İşe yarayıp yaramadığını kendim göreceğim. İnşallah gene denerim deyip unutmam 😀.


John Harricharan hayattaki sorunlarımız ne olursa olsun para, ilişkiler ya da sağlık gibi üç kategoride toplanabilir şeklinde bir ifade kullanıyor. Problemimiz ne olursa olsun güç duruşu belirli bir süre uygulanırsa mutlaka çözüme ulaşacağını da sık sık tekrarlamış. Bir hikayenin içinde karşılıklı konuşma şeklinde aktarıyor. Bu tip kitapları ben seviyorum. Yalnız bu kitabın sonunda hikayesinin doğa üstü çıkması benim memnuniyetimi bir tık düşürse de tekniği için benim yorumum hemen hemen her kişisel gelişim kitabında anlatılan şeyleri 3 dakikada uygulanabilir bir sisteme oturtmuş.

Güç duruşunun özeti şöyle gün içinde bir kaç kere 3 dakikalık molalar vermemizi istiyor ve son güç duruşunun uyumadan hemen önce yapılmasının daha verimli olduğunun altını çiziyor. 3 dakika oldukça kısa herkes kendine bu kadar vakit ayırır bakalım neler yapıyormuşuz.


1. aşama: Sorunla bağlantımızı kesmek. Ödenecek borçlar, olmayan sevgili, sağlık sıkıntıları bunları düşündükçe içimizi kaplayan korku panik sorunun kendisini besleyecektir. 1. aşamayı sorunu inkar etmekle karıştırmamak en önemli nokta. Güç duruşunu tazelenip enerji depolamak için mola gibi düşünebiliriz. Sorunla bağlantımızı kesmek için kendimizi rahat ve huzurlu hissettiğimi bir anıyı düşünüyoruz.       Bu andaki hislerimizi yakalayana kadar zihnimizde imgelemeye devam ediyoruz.

2. aşama: Sorunlar gerçekten çözüme ulaştığında nasıl hissedeceksek o hissi yakalamak ve keyif almak. Zihnimiz ödenecek faturalar varken ben nasıl mutlu olayım diye çıkışacaktır. Unutmayın ki her inişin bir çıkışı vardır. Bu aşamaya feraha çıkışı prova etmekte diyebiliriz.

3. aşama: Şükretmek. Minnet duygusunu bir alışkanlık haline getirmek de diyebiliriz.

Konuyla hiç ilgisi olmayan kişisel gelişim para tuzağıdır diye düşünen biriyseniz bunları zaman kaybı olarak göreceğinize şüphem yok. Hatta dalga geçenlerde olacaktır. Fakat güzel bir niyet varsa Allah mutlaka bir çıkış yolu sunacaktır. Bir şekilde karşınıza çıktıysa bir süre deneyip şans vermekten kimse zarar görmez.

Normalde kitap özeti şeklinde paylaşmayı düşünmüyordum. Uygulamaya karar verince belki benimle birlikte başlamak isteyen olursa diye bu şekilde paylaşmak istedim. Umarım ilgisini çeken kişiye yardımı dokunur. Sorunuz ya da aklınıza takılan bir nokta olursa yardımcı olmaktan mutluluk duyarım.

SEVGİLER

4 yorum:

  1. Ben her şeyin içte olduğunu düşünüyorum Kısa net Hayatlarımızın domina taşlarını yalnız bizler biliyoruz belirliyoruz.Konuya veya kitaba dalga geçilecek bir durum olmaz yalnız nacizhane şifa içinde başka yerlerde arama Domina taşı sensin bunu unutma Okumak evet faydaları alabilirsin ama asla içini kimse bilemez Güzel insan....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur her şey insanın özünde. Şu kitabı aldım beni değiştirsin. Bu teknik beni kurtarsın diye bir şey zaten yok. Bende yazımda böyle bir akıl vermedim. Okuduğum ve uygulamaya yeni başlayacağım bir konuyu paylaştım o kadar. Kitaplar ve teknikler verilen kararlarda o da kullanırsak yardımcı olur. Siz net bir şekilde kitapla dalga geçilmez demişsiniz fakat ben bu konuda yazılmış bir çok kitabın tanınmış kişiler tarafından dalgaya alındığını ve büyük bir çoğunluğunda güldüğünü çok seyrettim. Buradan da şu anlaşılmasın şu kişi dalga geçti bende ona savaş açtımlık bir durumum yok 😊Kişinin kendi seçimidir.

      Sil
  2. İçime dert oldu buradan yazmak istedim. Diğer yorum için çok çok özür dilerim. Asla sizin şahsınıza ait yazmanızla alakalı değildi. Ortadan yazıları yazmak gibi bir durum oluyor bende baş kısmı olmayınca yazının tabi çek çeke bilirsen misali Ama üzüldüğümü sizi tanımadan incittiysem yani yazılarımla kusuruma bakmayın yazıyı sildim. Bende okurken üzüldüm çünkü İçimede dert oldu yine yazayım dedim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten bir sorun yok 😊 Kırılmamıştım gene görüşmek üzere sevgiler

      Sil